søndag 3. mai 2009

MEDIEVANER

- gjorde avtaler med venner: "snakket sammen på skolen og avtalte, eventuelt ringte"
- gav beskjeder: "muntlig eller over telefon, ved å ringe"
- hørte på musikk "på kasett eller radio, eller LP-plater"
- sendte julehilsener: "på kort"
- betalte regninger: "på banken"
- betalte store summer (eksempelvis for et møblement eller en bil)

det har i alle fall skjedd store endringer siden mine foreldre var på min alder, alt har blitt mye mer utviklet med globalisering, massemedieutvikling og teknologi. jeg gjør avtaler med venner over telefon, på MSN, nettet, eller på SMS. musikk er gjerne på en iPod, radio, Mp3, PC eller lignende. julehilsner senes gjerne på kort eller på mail, eller på SMS. regninger betales via nettbank. penger blir overført.

Mine foreldre er fornøyde med utviklingen, det har vært en omstilling, men når dette kom i boks er det positivt. Jeg synes det er bra at dette har utviklet seg.

Ingen kommentarer: